i'm working 2-10.

jag mår lite illa.
förmodligen av att jag nyss åt.

att jobba på frödingen är fruktansvärt tråkigt. hur mycket ostkaka kan svenskafolket igentligen äta?!
jag har rivmärken och jag har skurit mig en massa på de där nedrans kartongerna.
jag jobbar tillsammans med tre andra sommarjobbare som sitter på var sitt ställe och upprepar ordfrasen "öhh?" mest hela tiden. det känns lite som om jag är den enda som faktiskt är villig att göra något där inne. kalla mig besserwisser, men så känns det.
och de anställda som jobbar där ser mig som oerhört jobbig.
"Anders, vart kan jag hitta något att skära upp  kartongerna med?"
"Anders, jag har inga kartonger kvar."
"Den här kranen?! eh nähä, vilken då då?"
"Anders, eh, hehe, jag glömde nog stätta på etiketter på förra pallen.."
 mellan varven läser jag tidningar, idag har jag lärt mig hur man räddar sitt äktenskap.
sen åter till att sitta och lägga ner ostkaka i kartonger, 12 i varje kartong, 6 på varje lager.
varje ostkaka väger 600 g.
och ostkakan går även utmärkt att äta tillsammans med lingon.
jag tror jag kan precis allt vad som står på de där jävla förpackningarna nu.


ibland när det blir förtråkigt och när jag står på ett ställe där jag inte kan sjunga sorgsna låtar och tänka på hur dåligt jag har det, brukar jag fundera över om det kan uppstå en sån situation som i lilla jönssonligan och cornaflakes kuppen.
tänk oom det ligger något hemligt i någon av ostkakerna; och tänk vad många det skulle finnas att välja på ifall det skulle vara så.

jag tänkte ochså hela arbetstiden på vad den tjocka ungen  harry potter heter. nivet han med grodan.
när jag satt i fikarummet fem i tio och väntade på att få sluta kom jag på det; Neville.
Jag tycker nämligen att en av mina medarbetare ser ut som honom.

en annan grej jag är väldigt lättad över är att Niklas förra veckan hade tittat på vilka som skulle jjobba denna vecka, och han hade tydligen blivit jätte glad över att jag skulle jobba. han var även på plats är jag skulle hämta mitt kort ( ja, som sommarvikarie får jag eget kort ) och var villig att visa mig runt, han inlädde naturligtvis mötet med, "Tjenare Patricia". sedan under hela tiden han var där var han och hjälpte mig och kollade så att allt funkade bra. de andra sommarjobbarna hälsade han inte ens på. ha! spännande att vara någons favorit, trots att jag inte sett personen i fråga sen jag var liten.

Niklas är min nya bästa kompis på frödinge.
Min gamla bästa kompis var anders. jag fick en känsla av att anders tröttnade på mig..





Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0