Livet som 14 åring, på min tid

Jag sitter inne trots skitfint väder.
Jag kom precis in och hamnade i en reklampaus mitt i Hanna med H.
Den filmen tillsammans med Fucking åmål var lite av en bibel när jag var yngre. Eller yngre och yngre, jag var väl fjorton kan man tänka. Per Nilsson och Lukas Moodysson hittade orden jag sökte efter, karaktärerna fick lov att ta ut sin aggression på ett sätt jag aldrig kunde göra som naiv fjortonåring.

Dessutom fanns båda mina absoluta favoritband med i filmerna.
The knife i Hanna med H Och Broder daniel i fucking åmål.

Heligare bibel än så kunde man knappast hitta som förvirrad bd-popare.





Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0