Wendela om alkohol.

Jag läste en artikel idag.

Jag vet inte om jag ska skratta eller supa mig redlöst full i ren förtröstan.

Wollin skrivera att visst var hon full när hon var minderårig, visst rökte hon. Men hennes barn kommer aldrig få göra det.
Min första konkreta fråga är vad skulle hon sagt ifall ett sådant förbud hade fallit på henne när hon var yngre?

Jag har varit aldeles för full. Jag har gråtit i förtvivlan allt för många gånger efteråt och jag har gjort förbannat dumma saker.
Utan allt detta skulle jag inte ha något att dra lärdom av. Jag skulle inte veta när det är dags att sluta beställa in mer öl. Jag skulle inte veta var gränserna går och hur mycket jag klarar av.

Jag har en sund inställning till alkohol idag. Vilket många inte trodde.


Jag fick en okontrollerad kontrollerad form av 15-års fyllor.
Klart min mamma visste att jag bar på en sjuttis under jackan.
Hellre det än att jag smakar av vad det bjuds på.

Jag tror Wollins barn har större risk att råka ut för tråkigheter än vad jag någonsin hade.





Kommentarer
Postat av: Madde

Kikar in och önskar dig en fin Lucia och tredje advent :)

2009-12-13 @ 10:57:19
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: bella

Fin blogg du har :)

Besök gärna min.



~Bella

2009-12-13 @ 12:09:15
URL: http://bellasnow.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fin blogg!

2009-12-13 @ 18:08:27
URL: http://elinhjort.blogg.se/

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0