Diskussioner

Under dagen har jag, förutom att varit ute och sprungit, deltagit i en stor diskussion eller det är mer argumentation, men en-tjej-var-namn-jag-inte-minns-förtillfället.

Det handlar helt enkelt om att hon tycker att barn är alldeles för snuskiga i alldeles för unga åldrar.
Jag anser att barn kommer alltid hitta sätt för att gå emot föräldrar exempelvis genom att säga fula ord som de inte förstår. Om en 11åring, säger hora så vet denne bara att detta är något elakt att säga om tjejer, det har ingen baktanke med att tjejen ligger runt eller är prostituerad. Herregud, jag sa likadant i den åldern och jag kan verkligen inte se mig själv som missanpassad här i livet. Någongång under min barndom insåg jag att ord som dessa anses som "fula" av en anledning. Man säger det inte helt enkelt. Dessutom barnen som växer upp under förutsättningar som dessa kanske inte allt detta blir så tabu-lagt. Jaja, nog om det.

Problem som jag tycker är värre än 11åringar som nyss lärt sig säga fitta, är Veckorevyn.
Herregud, jag beställde hem ett gratisex. av Kenza i helgen, vad är det här för jävla tantsnusk  blandat med se och hör bild?!?! Vadfan.

På utsidan kan jag tydligt se att denna ska innehålla tips för att slippa dina sexnojor, jag ska få läsa om sexleksaker, brun utan sol och hur man rik som ung.

Herrejävlar. När jag var 13 (märk noga, 13!) hade jag blivit på tok för gammal för Frida och började istället läsa Veckorevyn. Det var lämpligt i den åldern. Naturlig övergång. Min syster som var ett par år äldre läste Solo. Den var jag för liten för. På tok för liten. Men jag läste veckorevyn.

Men vad fan har hänt? Var det sånt här jag läste? Det tror jag knappast. Det snuskigaste var sexspalten. Den vågade man nästan inte läsa utan att bli generad. Jag tror att tjejer som går i sexan fortfarande läser veckrevyn. Vemfan vill läsa Frida när man är 13? Jösses man är ju nästan stor då. Frida är ju för småbarn.

Det är väl det här som är fel? Att MEDIA sänder ut signaler till 13åriga tjejer? Att småpojkar säger att någon är bög bara för de hörde det av äldre killar på stan är väl skitsamma, jag tycker att när samhällets stora talare, media, säger sådant som vi borde reagera? Eller har jag fel?







Kommentarer
Postat av: Angelica

SV:

Självklart har inte en gravid 16åring precis fått veta vad sex är...

Men vad diskutionen handlade om var 10åringar, BARN som går i mellanstadiet som pratar om vem i klassen som kommer Knulla först och att en annan var Thai-hora...



Förstår din argumentation om tidningarna Frida - VeckoRevyn - Solo ... Har också ibland undrat vem de vänder sig till EGENTLIGEN! haha

2009-05-14 @ 22:02:33
URL: http://angelicablohm.blogg.se/

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0