Go cry emo.

Amen tja vad länge mitt löfte höll.

Jag kan inte låta bli att berätta onödiga saker.
Idag har jag varit högst ohemma.
och när jag varit hemma har allt bara handlat om plugg. kul.

Men jag tog en liten paus precis när jag kommit hem förut, jag bad mamma följa med mig och ta vattenprover till mitt vattenprojekt. Jomen grattis, klockan är sex på kvällen och det är totalt becksvart ute.
Men okej, det ska inte hindra mig så mamma tog en ficklampa och vi bagav oss ner mot den lilla sjön nedanför huset. Efter att ha legat på marken tre gånger och svurit åt alla förbannade stenar som ska sticka upp över allt, så var vi nere vid sjön. Jag tar min lilla flaska och ska ta vatten när jag upptäcker att det ligger ett 7mm istäcke över hela sjön.
Så jag trycker till med foten och blöter ner halva mig på köpet, men får iallafall hål på isen. trycker ner hela handen under vatten och känner hur vattnet sakta men säkert förfryser handen.

när vi tagit alla prover och kommer hem igen, inser jag att mitt bottenprov består av två gruskorn 40 liter vatten och resten är döda löv.
Min naturkunskapslärare kommer bli såååå glad.





Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0