secret window.

jag satte nyss på en film.
Roger hade precis bränt den och inte hunnit skriva mer än Johnny depp på, så jag tänkte att den här kan passa fint ikväll.

Sen när filmen rullar igång så finner jag miljön väldigt bekant på nått vis, det känns liksom som om jag vet precis vart det är.
men jag tänker att det kanske är någon mer film som är inspelad här och fortsätter titta.
Jag kan dock aldrig riktigt släppa miljön och att jag känner igen Johhny i filmen alla signalement, kläder, allt, det är så jävla nära men så långt bort.
I filmen knackar någon på dörren och anklagar honom för att ha kopierat hans novell, och mannens reg. nummer på bilen tycker jag mig fan också känna igen.

men jag har inte sett filmen, ohnej.
Plötsligt när jag ser att Johhny heter Mort i filmen vet jag allt.

Det är den där jävla boken jag läste för minst 4 år sedan. Hemligt fönster, hemlig trädgård.
Seriöst, boken är bland de bästa jag läst.
Stephen King bok, naturligtvis.

Det är sjukt att jag kände igen filmen pga miljön.





Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0