Mainstream.

Jag såg en tjej på bussen idag, eller ja, jag såg många, men den här tjejen var lite speciell från resten.
Hon var rätt hårt sminkade, med något som liknade streck från en spritpenna runt ögonen.

Då kom jag tänk på min egen spritpenne-tid.
Och att jag nästan aldrig har speciellt mycket smink längre.
När jag började på gymnasiet neutraliserades hela jag. Jag kände att jag inte ville synas på det sätt jag gjort innan. Den tiden var förbi.
Jag hoppades väll på att jag skulle synas trots att jag drog ner på sminket, extrema kläder och framför allt min älskade hår. Jag blev ganska mainstream.
Eller så som mainstream är i normala städer.
Vimmerby är kalmarläns svar på paris på 1800-talet.
Mainstream i Vimmerby innebär att du har kläder enligt de senaste modereglerna. Att komma med blå jeans, en t-shirt är inte mainstream, det är nog helt annat.
Det är ganska sjukt egentligen.

Jag har hört från många som kommer utifrån att vi klär oss så jävla duktigt på vårat gymnasium.
Dyra, nya, moderiktiga kläder. Högklackade skor och dyra smycken hör till det normala hos oss.
De enda som klär sig lite mer bekvämt än vad som är "tillåtet" är de som går Barn och fritid.





Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0