8 spänn patty...

Jag var på bokrean, hittade en bok och så såg jag att de hade såna där platsfickor lite billigare än vanligt. För de är ju inte så dyra i vanliga fall.
Så jag köpte två stycken, för fem kronor styck.

När jag kom ut så spöregnade det. Man får ju tacka för att det var fint under tiden jag var på bokhandeln, men så tittade jag bara lite snabbt på kvittot, av någon konstig slump för jag tittar aldrig på det annars.
Men idag gjorde jag det och det visade sig att hon slagit in de båda plastfickorna för 9 kr styck.
Fula var de också.

Men jag gick vidare, gick genom diverse affärer, efter en stund fick jag någon konstig känsla, något tvång av något slag. Jag var tvungen att gå tillbaka. Jag tvekade länge, svängde in i affären brevid trots att jag hade för avsikt att gå till bokhandeln.
Tillslut kom jag fram till kassan på bokhandeln.
Började med att beklaga mig men sa att hon slagit fel på fyra kronor.

Det var det pinsammaste jag gjort på länge.

Sammtidigt som detta hände hade jag även de pengar som jag tog ut tidigare.
Hon tittade lite suspekt på femhundralapparna när hon gav mig åtta kronor tillbaka.

Det kändes väl kanske sådär.






Kommentarer

Det är här du kan säga hur bra jag är:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Miss P
RSS 2.0